29 Ene Comunicación empresarial en tiempos de redes
El debat social creixent a la xarxa arran de l’aparició de noves plataformes, com Facebook o Twitter, ha generat un escenari comunicatiu completament nou que, per regla general, ha sorprès a contrapeu les empreses. Si no vol quedar-se enrere, el sector no pot quedar al marge i ha d’adaptar les seves estratègies en aquest àmbit.
Genís Roca, expert en comunicació, internet i xarxes socials i soci-director de RocaSalvatella, va parlar sobre el tema en la 3 ª Jornada del Club EMPRESA XXI, un cicle de conferències organitzades pel Consell Empresarial d’Osona (Cedó) sobre mercats globals , innovació, comunicació, tecnologia i relacional. La iniciativa té per objectiu facilitar a les empreses els nous reptes del context econòmic actual, canviant i complex.
La jornada va comptar amb l’assistència de més de quaranta empresaris de la comarca, que van fer una valoració molt positiva de l’acte. En aquest cas, l’empresa convidada va ser ‘El 9 Nou’, representada pel director gerent Jordi Molet, que va explicar la seva visió del tema i les particularitats de les empreses de comunicació per complir amb els principals criteris que, segons Roca, s’han de tenir en compte a l’hora d’utilitzar Internet per a un negoci:
Roca defensa Internet com a espai de recerca per a crear bases de dades, estudis de mercat o anàlisi de la competència i advoca per les xarxes socials com l’espai on desenvolupar els atributs de la marca, gestionar la seva reputació o l’atenció al client, més que per promocionar-la. En aquest sentit, aposta per tornar als canals propis, és a dir, a les pàgines web, les revistes o el correu. El reconegut ponent, premiat per Foment com el millor conferenciant de 2010, valora també el fet de tenir una identitat digital definida i ben ordenada, a més de confeccionar una guia d’estil exclusivament per les xarxes socials.
Podeu accedir al document exposat en la conferència a través d’aquest enllaç:
Font: Fuente: Grafix Gestió Informàtica