Quines són les diferències entre el Social Media i les Xarxes Socials?

Moltes vegades es parla de xarxes socials i “Social Media” indistintament, però en realitat es tracta de conceptes diferents. En aquest article, Grafix et treu de dubtes!

• Anomenem “Social Media” a l’ús de tecnologies digitals per fer que el diàleg entre persones sigui interactiu. És un concepte ampli, que no només inclou plataformes de xarxes socials com Facebook o Twitter, sinó vídeos, blocs i altres llocs d’internet que ofereixen la possibilitat d’interactuar amb altres persones.

• En canvi, les xarxes socials són un tipus de Social Media centrat a connectar persones entre sí. Cada usuari crea el seu perfil i interactua amb altres persones compartint informació.

És a dir, el Social Media ofereix contingut interactiu i les xarxes socials el distribueixen.

Què inclou el terme Social Media?

Per endinsar-nos a cada concepte explicat en aquest article, i conèixer-los bé, profunditzarem en què inclou dins d’aquest terme i els passos per dur-les bé.

  • Xarxes Socials: plataformes on els usuaris comparteixen interessos i gustos. (Instagram, LinkedIn, Facebook…)
  • Blocs: Eines per redactar contingut dins de cada pàgina web com WordPress.
  • Vídeo i àudio: Els vídeos últimament han agafat molta força com material dinàmic per les xarxes socials (YouTube, podcast, …)
  • Multimèdia: iTunes, YouTube, Vimeo… Inclou totes les eines que permeten compartir contingut multimèdia en vídeo i àudio.

Com utilitzar el Social Media correctament?

  1. Defineix els objectius: aclara els objectius, què vol conseguir per la seva marca o negoci.
  2. Públic: abans de l’estratègia i després dels objectius, és important que defineixis el target dins de les xarxes socials. Quina generació son? Quin comportament tenen?
  3. Estratègia: al tenir una estratègia definida, li sortirà més fácil cumplir amb els objectius delimitats en el pas anterior per a cada mitjà social. No és simplemente publicar, necessites una etratègia que s’acopli en diferents soports.
  4. Mitjans socials: El Social Media implica treballar dins de les xarxes socials així que et recomenem que facis una recerca de com mantenir i actualitzar cada una d’aquestes.
  5. Comunicació i desenvolupament: sempre s’ha de mantenir la comunicació amb els seguidors i la comunitat que es creeï des d’un prinicpi.
  6. Coordinació: amb les xarxes socials s’ha de seguir una mateixa línea de comunicació, d’estil, periodicitat… Perquè es vegi una conneció entre elles, encara que el contingut pugui variar.

A Grafix som experts en la creació d’una estratègia de Social Media i la gestió de totes les xarxes socials que aquesta implica. Així doncs, si necessites més informació, pots contactar amb el nostre equip sense compromís.